50% więcej pasażerów FlixBusa latem 2018

0

KOMUNIKAT PRASOWY

50% więcej pasażerów FlixBusa latem 2018

Warszawa, 5 września 2018 – Według danych FlixBusa, w czerwcu, lipcu i sierpniu br. autobusami w całej Europie podróżowało o 50% więcej pasażerów w porównaniu do analogicznego okresu w 2017. Najpopularniejszymi kierunkami podróży w Europie tego lata były Berlin, Paryż i Monachium. Najchętniej wybieranymi kierunkami w Polsce były natomiast Warszawa, Kraków i Wrocław, czyli polskie centra przesiadkowe, a z miejscowości wakacyjnych prym wiodły Krynica Morska, Władysławowo i Zakopane.

Sieć połączeń FlixBus i FlixTrain oferuje obecnie ponad 300 000 codziennych połączeń w Europie do około 2000 miejscowości w 27 krajach. Są wśród nich zarówno główne węzły komunikacyjne, jak i mniejsze miejscowości – około 40% przystanków FlixBusa w Europie znajduje się w miastach o liczbie ludności mniejszej niż 20 000. Podczas gdy przeciętny wzrost liczby letnich podróży FlixBusem w całej Europie wynosił 50%, w wielu krajach liczba pasażerów zwiększyła się ponad dwukrotnie. Wzrost o 100% lub więcej odnotowano m.in. w Belgii, Chorwacji, Czechach, Hiszpanii i na Węgrzech. Trzykrotny wzrost zanotowały Luksemburg, Norwegia i Szwecja, a czterokrotny Portugalia. W Polsce liczba pasażerów zwiększyła się aż 15-krotnie, należy jednak zaznaczyć, że pełna siatka połączeń została uruchomiona dopiero na początku bieżącego roku.

– Porównując dane z tego i poprzedniego sezonu letniego, możemy zauważyć pozytywne zmiany w postrzeganiu podróży autobusami. Ten trend, a także rozbudowa siatki połączeń FlixBusa w całej Europie przyczyniają się do naszego znaczącego wzrostu – podkreśla André Schwämmlein, współzałożyciel i dyrektor generalny FlixMobility.

Wśród 10 najpopularniejszych miast europejskich tego lata znalazły się:

Berlin, Paryż, Monachium, Hamburg, Praga, Frankfurt, Wiedeń, Amsterdam, Rzym i Mediolan.

Dynamiczny rozwój w Polsce

Ten rok, a zwłaszcza sezon letni, był szczególnie ważny dla FlixBusa w Polsce. W te wakacje uruchomiono ponad 15 nowych relacji, dzięki czemu polska siatka połączeń FlixBusa uwzględnia dziś ponad 100 miejscowości. Latem zielone autobusy ruszyły w drogę m.in. na trasach Wrocław-Zakopane, Kraków-Amsterdam czy Szczecin-Warszawa. – Czerwiec, lipiec i sierpień były dla nas kluczowe z punktu widzenia rozwoju na polskim rynku. W czerwcu ogłosiliśmy naszą nową siatkę połączeń, w ramach której sukcesywnie uruchamiamy kolejne połączenia. Obejmują one również relacje do mniejszych miejscowości, dotychczas słabo skomunikowanych, jak Jastrzębie-Zdrój, Cieszyn czy Rybnik, co nas szczególnie cieszy mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska.  

Na liście top 10 polskich miast, do których i z których podróżowali pasażerowie FlixBusa, znalazły się:

Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Katowice, Rzeszów, Łódź, Poznań, Szczecin i Radom.

Z miejscowości typowo wakacyjnych największą popularnością cieszyły się takie miasta jak Krynica Morska, Władysławowo oraz Zakopane. W sierpniu do sprzedaży zostało włączonych też ponad 10 nowych połączeń, które startują już we wrześniu, w tym m.in. Wrocław-Przemyśl (start 7 września) i Warszawa-Koszyce (start 13 września).

O FlixBusie

FlixBus jest młodą europejską firmą zapewniającą połączenia długodystansowe. Od 2013 roku, FlixBus oferuje alternatywny, wygodny i zielony sposób podróżowania na każdą kieszeń. Dzięki inteligentnemu planowaniu sieci i nowoczesnemu systemowi informatycznemu, FlixBus posiada największą międzymiastową sieć połączeń autobusowych w Europie, realizując 300 000 połączeń dziennie do 1700 destynacji w 28 krajach. Pierwsze kursy w Polsce FlixBus uruchomił pod koniec 2015 roku.

Założony w Niemczech jako start-up, FlixBus uosabia doświadczenie i jakość poprzez ścisłą współpracę z ponad 250 lokalnymi partnerami autobusowymi. Zespół FlixBusa zajmuje się planowaniem sieci, obsługą klienta, zarządzaniem jakością, marketingiem i sprzedażą, jak również rozwojem biznesu i technologii. Lokalni partnerzy autobusowi, zwykle rodzinne firmy, których sukces budowany jest przez pokolenia – są odpowiedzialne za codzienne operacje oraz za flotę zielonych FlixBusów, wszystko z zachowaniem najwyższego komfortu i standardów bezpieczeństwa. Dzięki temu unikalnemu międzynarodowemu modelowi biznesowemu, zielone FlixBusy przewiozły już ponad 100 milionów klientów w całej Europie i stworzyły setki miejsc pracy w branży. www.flixbus.pl.









PLACES WORTH YOUR TIME