80 nowych miast w siatce FlixBus Polska w pierwszym półroczu 2019 oraz zielone stanowiska na dworcu MDA w Krakowie

0

Od stycznia 2019 roku autobusy FlixBus Polska pokonały blisko 20 milionów kilometrów, a do siatki połączeń włączonych zostało 80 nowych polskich i europejskich miast. Wśród nich znalazły się między innymi Olsztyn, Wieliczka, Ustrzyki Górne, Pula, Split, Wenecja i Mediolan. Pasażerowie z Krakowa mogą dojechać bezpośrednio do ponad 100 miast, a z dworca MDA odjeżdża od 150 do 160 autobusów na dobę. Autobusy w zielonych barwach łącznie kursują już do ponad 200 miast.

W 2019 roku oferta FlixBus Polska została rozszerzona o wiele atrakcyjnych kierunków podróży, niedostępnych dotąd na rynku dalekobieżnych połączeń autobusowych. Poza miejscowościami turystycznymi, dodajemy coraz więcej polskich miast dotychczas słabo skomunikowanych, aby przeciwdziałać wykluczeniu transportowemu – tylko w tym roku do naszej siatki połączeń włączyliśmy 50 polskich miejscowości – komentuje Michal Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie.

Najpopularniejszymi kierunkami podróży niezmiennie były węzły przesiadkowe FlixBusa w Polsce, czyli Warszawa, Kraków i Wrocław, ale także inne duże ośrodki, takie jak Katowice, Poznań, Gdańsk, Szczecin i Berlin. Z innych miejscowości dużą popularnością cieszyły się również:

  • Polska: Gorzów Wielkopolski, Opole, Gdynia, Zielona Góra, Ustrzyki Górne, Kudowa-Zdrój;
  • Europa: Ostrawa, Hamburg, Brema, Koszyce, Split, Wenecja.

Z Krakowa, poza najbardziej popularnymi kierunkami, można dojechać do nowych, ciekawych miejsc m.in. do Amsterdamu, Mediolanu, chorwackiego Splitu, a nawet do bieszczadzkiej Soliny. Istotną zmianą dla pasażerów odjeżdżających z Krakowa jest wprowadzenie dedykowanych stanowisk w zielonej kolorystyce dla kursów FlixBusa na dworcu MDA i uruchomienie tzw. zespołu wsparcia operacyjnego. Autobusy odjeżdżają ze stanowisk G15 i G16 na płycie górnej dworca, a dodatkowo z peronu G14 w wysokim sezonie.

Ponad 30 partnerów i 4/5 zadowolonych pasażerów

W 2019 roku do grona partnerów autobusowych FlixBusa dołączyły kolejne polskie spółki, dzięki czemu liczba przewoźników obsługujących linie FlixBus Polska wzrosła do 31 firm. Wśród nowych partnerów znaleźli się m.in.: Żak Express, PKS Elbląg, PKS Gdańsk, Uni-bus, Marcel-Bus, Noir, Fabisiak Przewozy, Lipnicki i Oskar. Do obsługi regularnych linii FlixBus Polska partnerzy zatrudniają obecnie ponad 900 kierowców, a flota autobusów kursujących po Polsce i Europie w barwach FlixBusa to ponad 210 pojazdów.

Wraz z nami rozwijają się także nasi partnerzy autobusowi – większość przewoźników, z którymi rozpoczęliśmy współpracę w zeszłym roku, w tym otworzyło kolejne, nowe linie. Tylko w 2019 roku do obsługi połączeń FlixBus Polska nasi partnerzy zakupili blisko 40 nowych lub prawie nowych autobusów. Dzięki temu możemy kontynuować proces odnowy floty, a co za tym idzie – zwiększania jakości oferowanych usług – mówi Michał Leman – Wewnętrzne badania NPS potwierdzają, że coraz więcej pasażerów jest zadowolonych z podróżowania z nami. Już 80% pozytywnie ocenia całość doświadczenia podróży, najwyżej punktując kierowców i komfort jazdy[1].

Nowe udogodnienia i inicjatywy

Poza ciągłym rozwojem siatki połączeń, FlixBus skupia się na wprowadzaniu kolejnych rozwiązań technologicznych. W tym roku dużym osiągnięciem było uruchomienie systemu rozrywki pokładowej o nazwie FLIXtainment, umożliwiającej darmowy dostęp do materiałów audio i video w ponad 115 pojazdach FlixBusa. Co więcej, FlixBus jako jedna z pierwszych firm w Polsce wprowadziła transakcje głosowe za pomocą Asystenta Google, a do aplikacji FlixBus dostępnej na system Android i iOS włączono możliwość rezerwacji miejsc. W tym samym czasie stacjonarna sieć punktów sprzedaży biletów wzrosła do ponad 750 placówek w całej Polsce.

FlixBus podejmuje też szereg inicjatyw mających na celu zwiększanie bezpieczeństwa na drodze. Jednym z nich, zainicjowanym przez polski zespół, jest Akademia Kierowcy, zorganizowana już dwukrotnie – w partnerstwie z firmami VDL oraz EvoBus. Podczas serii szkoleń teoretycznych i praktycznych, kierowcy mają okazję doskonalić swoje umiejętności, m.in. w nietypowych warunkach na drodze.

O FlixBusie

FlixBus to wiodący w Polsce i Europie operator międzymiastowych połączeń autobusowych, który od 2013 roku oferuje wygodny sposób podróżowania na każdą kieszeń. Inteligentne planowanie sieci, nowoczesny system informatyczny oraz unikalny model biznesowy pozwoliły FlixBusowi stworzyć największą sieć połączeń autobusowych w Europie, realizując 350 000 połączeń dziennie do 2000 destynacji w 29 krajach. W Polsce FlixBus oficjalnie wystartował pod koniec 2017 roku. W 2018 roku uruchomił tam ponad 40 krajowych i zagranicznych tras i przewiózł ponad 4 miliony pasażerów.

FlixBus uosabia doświadczenie i jakość poprzez ścisłą współpracę z ponad 250 lokalnymi partnerami autobusowymi. Zespół FlixBusa zajmuje się planowaniem sieci, obsługą klienta, zarządzaniem jakością, marketingiem i sprzedażą, jak również rozwojem biznesu i technologii. Lokalni partnerzy autobusowi są odpowiedzialni za codzienne operacje oraz za flotę zielonych FlixBusów, wszystko z zachowaniem najwyższego komfortu i standardów bezpieczeństwa. Zielone FlixBusy przewiozły już ponad 100 milionów klientów w całej Europie i stworzyły setki miejsc pracy w branży. www.flixbus.pl

[1] Na podstawie wyników ankiet wypełnionych przez ponad 70 000 pasażerów FlixBusa w Polsce w I półroczu 2019 roku.









PLACES WORTH YOUR TIME