Elastyczne podejście do godzin pracy przyciąga pracowników do firm

0

 Ponad połowa polskich pracowników – 51 proc. – chciałaby od czasu do czasu pracować z domu. Jeszcze więcej, bo ponad 66 proc. doceniłaby możliwość pracy w elastycznych godzinach – wynika z cyklicznego badania Confidence Index przeprowadzonego w II kwartale 2018 r. przez firmę rekrutacyjną Michael Page.

Polscy pracownicy chcieliby mieć większą elastyczność w zakresie wyboru godzin pracy i miejsca, z którego będą ją wykonywać. Jak pokazuje badanie Confidence Index przeprowadzone przez firmę Michael Page, na pracy zdalnej najbardziej zależy osobom pracującym w sektorze dóbr konsumenckich (54,9 proc.), logistyce (54,3 proc.) i technologii (50,7 proc.). Nieco mniejszą wagę do tego aspektu przywiązują pracownicy finansów (46,3 proc.) oraz przemysłu i produkcji (42,6 proc.). Perspektywa pracy w elastycznych godzinach jest najbardziej atrakcyjna dla branży finansowej (72,2 proc.) i logistycznej (68,6 proc.) Mniejsze znaczenie ma natomiast dla pracowników przemysłu i produkcji (57,4 proc.) oraz dóbr konsumenckich (56,9 proc.)

W Polsce zgodnie z danymi Kantar TNS, na razie tylko 1/3 firm umożliwia pracownikom korzystanie z pracy zdalnej i to w ograniczonym modelu. To pokazuje, że elastyczne podejście do godzin i miejsca pracy nie jest jeszcze powszechną praktyką w naszym kraju. Jednak analizując sytuację na rynku pracy możemy przypuszczać, że w najbliższej przyszłości coraz więcej pracodawców będzie zgadzać się na częściowe wykonywanie obowiązków zdalnie – mówi Piotr Dziedzic, dyrektor w firmie rekrutacyjnej Michael Page.

Wydaje się, że ewolucja podejścia pracodawców do tematu większej elastyczności jest tylko kwestią czasu. Przyczyni się do niej z pewnością silna pozycja kandydatów na rynku pracy, którzy obok benefitów pozapłacowych, oczekują właśnie coraz większej elastyczności.

– Zaoferowanie możliwości pracy z domu od czasu do czasu lub wprowadzenie elastycznych godzin może w dłuższej perspektywie znacznie zwiększyć atrakcyjność firmy na rynku, zmniejszyć rotację pracowników i przyciągnąć kandydatów do przedsiębiorstwa – dodaje Piotr Dziedzic z Michael Page.

****

O badaniu Confidence Index

Confidence Index to cykliczny sondaż przeprowadzany przez Michael Page, który bada nastroje wśród osób poszukujących pracy w wybranych krajach w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Azji oraz Australii. Badanie mierzy poziom optymizmu kandydatów na stanowiskach specjalistycznych i managerskich w odniesieniu do szans na znalezienie nowej pracy, przewidywanego czasu trwania poszukiwań, oczekiwań wobec własnej sytuacji zawodowej i sytuacji gospodarczej kraju oraz powodów, które skłoniły ich do zmiany miejsca zatrudnienia. Badanie jest prowadzone online wśród kandydatów, którzy aplikowali na ofertę pracy za pośrednictwem strony Michael Page

Michael Page jest światowym liderem w dziedzinie doradztwa personalnego. Firma założona w 1976 roku w Londynie posiada dziś biura w 35 krajach na 6 kontynentach. Firma jest częścią PageGroup, w skład której wchodzą w Polsce: Michael Page rekrutujący specjalistów oraz managerów średniego i wyższego szczebla oraz Page Executive, poszukujący kadry zarządzającej najwyższego szczebla. Michael Page Poland specjalizuje się w rekrutacji profesjonalistów w takich obszarach jak: Finance & Accounting, Banking & Financial Services, Sales & Marketing, Property & Construction, Manufacturing & Engineering, Information Technology oraz Human Resources. W 2017 r. firma została uznana za jednego z najlepszych pracodawców w Polsce i w Europie, zdobywając prestiżowe wyróżnienie Top Employer. Więcej informacji: www.michaelpage.pl.

 









PLACES WORTH YOUR TIME