FlixBus podsumowuje 2019 rok

0

ponad 110 miast dodanych do siatki połączeń, Bielsko-Biała, Kopenhaga i Mediolan wśród nowych kierunków podróży z Krakowa

Warszawa, 18 grudnia 2019 – Siatka połączeń FlixBusa w 2019 roku zwiększyła się o ponad 110 miast, dzięki czemu po dwóch latach działalności na polskim rynku obejmuje ona 240 miejscowości. Wśród nowo dodanych kierunków podróży z Krakowa znalazły się m.in.: Bielsko-Biała, Kopenhaga i Mediolan. Co więcej, już za 2 dni startuje nowe połączenie łączące Kraków z Zakopanem, m.in. przez Białkę Tatrzańską i Bukowinę Tatrzańską.

Wśród ciekawych kierunków znalazły się dodatkowo takie miasta jak:

Polska: Ciechocinek, Jasło, Medyka, Oświęcim, Ustrzyki Dolne, Wetlina

Europa:, Norymberga, Padwa, Pula, Rostock, Split, Wenecja

Dzięki uruchomionym w 2019 połączeniom FlixBusa, mieszkańcy Krakowa mogą podróżować łącznie do blisko 150[1] miejsc w Polsce i Europie. Najpopularniejszymi kierunkami z Krakowa w 2019 roku były: Wrocław, Warszawa, Rzeszów, Budapeszt, Berlin oraz Wiedeń.

FlixBus w 2019 roku uruchomił w Polsce blisko 40 nowych linii, dzięki czemu do siatki połączeń dołączyło ponad 110 miejscowości, w tym aż 60 w Polsce. Tym samym, zielone autobusy dojeżdżają już do 80 miast w kraju o liczbie ludności poniżej 40 tysięcy mieszkańców. Autobusy kursujące na zezwoleniach FlixBus Polska dojeżdżają już do 11 europejskich państw.

Zimowe kierunki z Krakowa

Co może zainteresować mieszkańców Małopolski – 20 grudnia startuje nowa linia FlixBusa, łącząca Kraków z Zakopanem. Autobusy zatrzymują się również w Białce Tatrzańskiej oraz Bukowinie Tatrzańskiej. To doskonale kierunki na ferie lub zimowy, weekendowy wyjazd. Bilety na nowe połączenie są już w sprzedaży. Pełna trasa prezentuje się następująco:

Przemyśl – Jarosław – Rzeszów – Tarnów – Kraków – Nowy Targ – Białka Tatrzańska – Bukowina Tatrzańska – Zakopane

Usprawnienia technologiczne i współpraca z partnerami

W mijającym roku FlixBus wprowadzał również kolejne udogodnienia technologiczne dla pasażerów, m.in. system rozrywki pokładowej FLIXtainment, możliwość rezerwacji miejsc w aplikacji mobilnej, a także możliwość głosowego zakupu biletu przez Asystenta Google, będąc tym samym pierwszą firmą w Polsce, która uruchomiła pełną usługę voice-commerce. Ponadto, FlixBus prowadził liczne działania mające na celu zwiększanie standardu obsługi oraz poziomu bezpieczeństwa, m.in. organizując cykl szkoleń „Akademia Kierowcy”.

FlixBus Polska współpracuje obecnie z 34 polskimi firmami autobusowymi, zatrudniającymi ponad 1000 kierowców. Średni wiek wszystkich pojazdów to maksymalnie 3 lata, a aż 1/3 z nich to autobusy z rocznika 2019. Jest to m.in. zasługa intensywnego procesu rozbudowy i wymiany floty, który odbywał się w 2019 roku. Łącznie, w ramach wszystkich tras, zielone autobusy zrealizują w 2019 roku 46,5 miliona kilometrów.

Plany na 2020

W 2020 roku FlixBus Polska zapowiada zwiększenie oferty o kolejne 50%. – Nasza uwaga skupiona będzie przede wszystkim na rozwijaniu zupełnie nowych korytarzy i dołączaniu kolejnych mniejszych miejscowości, a także zwiększaniu częstotliwości połączeń na głównych relacjach, zapewniając jeszcze lepsze skomunikowanie w naszych centrach przesiadkowych w Warszawie, Krakowie, we Wrocławiu, a także w Katowicach, Poznaniu i Gdańsku – wyjaśnia Michał Leman.

Wśród globalnych planów spółki jest także ekspansja na nowych rynkach, rozwijanie technologii oraz usług idących w parze z troską o środowisko. Kontynuowane będą testy autobusów elektrycznych w kolejnych krajach oraz prace nad stworzeniem pierwszych dalekobieżnych autobusów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Spółka zapowiada start w Ameryce Południowej oraz w Indiach. FlixBus ogłosił również uruchomienie pierwszej w pełni zielonej linii na Ukrainie, której trasa biegnie z Odessy do Pilzna. 16 grudnia FlixMobility ogłosiło oficjalny start usługi carpoolingu pod marką FlixCar, dostępnej obecnie pod adresem www.flixcar.fr we francuskiej i w angielskiej wersji językowej.

O FlixMobility

FlixMobility to operator połączeń, oferujący nowoczesne opcje wygodnych, przystępnych cenowo i przyjaznych środowisku podróży za pośrednictwem autobusów FlixBus, pociągów FlixTrain oraz usługi FlixCharter. Dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu i innowacyjnej technologii, start-up szybko stworzył największą europejską siatkę długodystansowych połączeń autobusowych, uruchomił pierwszy zielony dalekobieżny pociąg w 2018 oraz w pełni elektryczne autobusy w Niemczech i we Francji. Od 2013 FlixMobility zmieniło sposób podróżowania ponad 100 milionów pasażerów, a spółka stworzyła tysiące nowych miejsc pracy w branży przewozowej. W 2018, FlixBus wystartował w USA, wprowadzając nową alternatywę dla podróżowania po Stanach Zjednoczonych.

[1] Liczba uwzględnia kierunki podróży w wysokim sezonie.









PLACES WORTH YOUR TIME