Fundacja Pianoforte serdecznie zaprasza na cykl koncertów zatytułowany Od kantat Bacha do pieśni Moniuszki

0

W ROMANTYCZNYM SALONIE

pieśni F. Mendelssohna oraz R. Schumanna

a także muzyka kameralna C.A.P. Brauna i J. Widerkehra
wystąpią

KATARZYNA KUCIA – mezzosopran

oraz

Zespół Muzyki Dawnej ANTICA CUCINA

w składzie

Katarzyna Pilipiuk – obój ośmioklapowy

Anna Huszczo – fortepian historyczny (1834)

27 października (niedziela) 2019 godz. 18.00

Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK

Kraków, ul. Lipowa 4

wstęp wolny

www.pianoforte.org.pl

Fundacja Pianoforte realizuje w tym roku zadanie publiczne współfinansowane ze środków Miasta Krakowa pod tytułem „Od kantat Bacha do pieśni Moniuszki”. W ramach projektu odbędą się trzy koncerty muzyki dawnej, granej na instrumentach z epoki, w obiektach muzealnych Krakowa.

Myślą przewodnią cyklu koncertów są utwory wokalno-instrumentalne i ich rozwój od baroku aż po czasy Stanisława Moniuszki. W okresie baroku powstają głównie utwory sakralne, śpiewane w kościołach, natomiast romantyzm przenosi już pieśń do salonów, nie znaczy to jednak, że forma kantaty zamiera. Kantaty tworzy także Stanisław Moniuszko, a po nim inni kompozytorzy aż po czasy współczesne.

Pierwszy koncert „W barokowej kaplicy” już za nami.

27 października 2019 roku o gidz. 18.00 w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, podczas drugiego koncertu cyklu pod tytułem „W romatycznym salonie”, usłyszą Państwo wybór salonowej muzyki romantycznej. Wiek dziewiętnasty to czas rozkwitu pieśni solowej z towarzyszeniem fortepianu, pisanej do tekstów największych poetów tamtych czasów takich, jak  Johann Wolfgang Goethe, Fryderyk Schiller, Wiktor Hugo, Adam Mickiewicz, Juliusz Słowacki, Cyprian Kamil Norwid. „W romantycznym salonie” zabrzmią pieśni z op. nr 6 F. Mendelssohna oraz z cyklu „Frauenliebe und –leben”, op. 42 R. Schumanna. Ponadto uczestnicy koncertu będą mogli posłuchać wczesnoromantycznych miniatur instrumentalnych na obój i pianoforte C.A.P. Brauna oraz J. Widerkehra – kompozytorów, których nazwiska rzadko pojawiają się w repertuarze koncertowym. Program wykonają: mezzosopranistka młodego pokolenia Katarzyna Kucia z towarzyszeniem oryginalnego instrumentu z epoki – fortepianu stołowego z 1834 roku (Anna Huszczo) oraz kopii oboju ośmioklapowego Grundmann/Floth z około 1805 roku (Katarzyna Pilipiuk).

Obydwa prezentowane instrumenty stanowią niebywałą atrakcję tego koncertu!









PLACES WORTH YOUR TIME