Plans for the Hilton Garden Inn Kraków Airport

0

angielski

 The Hilton Garden Inn Kraków Airport, which has already been in operation for two years, was the first, and is so far the only, airport hotel in Małopolska. Grzegorz Gogol, President of Kraków Airport Hotel Co. discusses both the building and the plans for the further development of the company.
• It has been two years since you arrived on the Polish hospitality industry scene. So tell me, what events have been significant for the company this year?
• The Hotel Hilton Garden Inn Kraków Airport is steadily becoming more profitable due to the expansion of the International Airport in Kraków. Last year, the airport handled a record number of passengers, more than 4.221 million, that is 11 percent up on the previous year. Our plans for this year are based on an estimate of approximately 4.7 million passengers but the development of the airport services and the fast rail connection to the centre of Kraków have significantly increased the value ​​of the location of our hotel. This we hope will help us to reach a record level of average occupancy.
• How do these factors translate into the objectives of Kraków Airport Hotel Co. for the coming year?
• The company is planning to begin construction of another franchise hotel in close proximity to the airport. The experience gained in the construction and management of the first hotel will allow for the project to be tailored to the current needs.
• How do you assess the prospects for further development in the hotel market in Kraków?
• The popularity of the ICE Congress Centre, the Trade Fair (Targi) in Kraków and the Tauron Arena has generated an increased demand for accommodation in Małopolska, and this has led to the commissioning of new investments in hotels, all of which have consistently high average occupancy. The capital of Małopolska is a very receptive market, able to absorb large numbers of new hotels, especially those in the lower price bands, that is the two- and three-star hotels aimed at groups and individual tourists.
• How do you seek out customers and what is your key to success?
• The Hilton Chain is one of the largest and fastest growing companies in the hospitality industry, which certainly encourages first-time guests. The key to success is the consistent quality of service. This has been recognized not only by our guests, but also by the Hilton Worldwide network, which granted us the prestigious Hotel Success Award. In 2015, only 5% of the 650 Garden Inn hotels in the world received such an award.

polski
Plany na przyszłość Hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport

Hotel Hilton Garden Inn Kraków Airport to pierwszy i jedyny hotel lotniskowy w Małopolsce. W listopadzie mija drugi rok jego działalności. O kluczowych dla obiektu wydarzeniach i planach dalszego rozwoju firmy opowie Grzegorz Gogola, Prezes spółki Kraków Airport Hotel.
• W listopadzie mija drugi rok Państwa obecności na hotelarskiej mapie Polski. Jakie wydarzenia były kluczowe dla spółki w tym roku.
• Hotel Hilton Garden Inn Kraków Airport sukcesywnie zyskuje na rozbudowie Międzynarodowego Portu Lotniczego w Krakowie. W zeszłym roku lotnisko obsłużyło rekordową liczbę ponad 4,221 mln podróżnych, czyli o 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Plany na ten rok zakładają przyjęcie ok. 4,7 mln pasażerów. Rozwój usług lotniskowych czy szybkie połączenie kolejowe z centrum Krakowa znacznie podniosło walory lokalizacji naszego hotelu i pozwala na realizację rekordowego poziomu wykorzystania miejsc noclegowych.
• Jak powyższe czynniki przekładają się na cele spółki Kraków Airport Hotel na najbliższy rok?
• Spółka planuje rozpocząć budowę kolejnego franczyzowego hotelu w bliskim sąsiedztwie lotniska. Doświadczenie zdobyte przy budowie i zarządzaniu hotelem pozwala na realizacje projektu dokładnie takiego na jakie jest i będzie zapotrzebowanie.
• Jak ocenia Pan perspektywy dalszego rozwoju rynku hotelarskiego w Krakowie?
• Popularność Centrum Kongresowego ICE, Targów w Krakowie czy Tauron Areny oraz wygenerowany przez te miejsca nowy popyt na zakwaterowanie w małopolskich obiektach, idealnie wpisało się w oddanie do użytku nowych inwestycji hotelowych, pozostawiając niezmiennie bardzo wysoki poziom średniego obłożenia. Stolica małopolski to bardzo chłonny rynek, który jest w stanie absorbować najwięcej powierzchni hotelowych, szczególnie tych z segmentu hoteli ekonomicznych, dwu- i trzygwiazdkowych, dedykowanych turystom grupowym i indywidualnym.
• Jak zdobywacie Klienta i jaki jest klucz do sukcesu.
• Sieć hoteli Hilton to jedna z największych i najprężniej rozwijających się firm w branży hotelarsko-gastronomicznej, co niewątpliwie pomaga w zdobyciu Gościa na pierwszy pobyt.. Kluczem do sukcesu jest stała jakość świadczonych usług. Zostało to zauważone nie tylko przez naszych Gości, ale także sieć Hilton Worldwide, która przyznała nam prestiżową nagrodę Hotel Success Award. W 2015 jedynie 5% spośród 650 obiektów Garden Inn na świecie otrzymało podobne wyróżnienie.








PLACES WORTH YOUR TIME