Świąteczne prezenty mogą jeszcze dotrzeć na czas – jak to osiągnąć?

0
  • Polacy są w czołówce narodów odkładających zakupy świąteczne na ostatnią chwilę[1]
  • 62 proc. polskich internautów dokonuje zakupów online, a 26 proc. z nich korzysta z zagranicznych serwisów e-commerce[2]
  • Krótszy w tym roku czas pomiędzy Black Friday, a świętami zapowiada intensywniejszy szczyt paczkowy w grudniu

Nadchodzi świąteczny szczyt – najgorętszy okres zakupowy w roku – zapowiadający się intensywniej niż w ubiegłych latach. Niemal 80 proc. sklepów internetowych oczekuje wyższych wyników sprzedaży, niż podczas zeszłorocznego okresu świątecznego[3]. Ponadto, tegoroczny kalendarz sprawił, że rynek miał do czynienia z wyjątkowo późnym Black Friday
i Cyber Monday, które przypadły odpowiednio na 29 listopada i 2 grudnia. To właśnie krótszy odstęp pomiędzy tymi akcjami wyprzedażowymi, a świętami, zapowiada bardziej wzmożony grudniowy szczyt e-zakupów, niż wynikałoby z samego rozwoju rynku.

Zakupy online… w ostatniej chwili

Polacy bardzo często odkładają kupno prezentów świątecznych na ostatnią chwilę. Według przeprowadzonego rok temu badania Deloitte[4], są na tym polu w niechlubnej czołówce wśród europejskich krajów – ponad 20 proc. organizuje się w okresie 15 – 24 grudnia. To czas, w którym rośnie ryzyko otrzymania przesyłki po terminie, a to właśnie zakupy przez internet są popularniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Już 62 proc. polskich internautów dokonuje zakupów online, a 26 proc. z nich robi to na zagranicznych serwisach[5].

Liczby te będą tylko rosły – Polska jest 13. najszybciej rozwijającym się rynkiem e-commerce na świecie, a kupowanie za granicą to domena głównie ludzi młodych (15-24 lat). Oprócz niższej ceny (73 proc. badanych), do zakupów na zagranicznych serwisach skłania szeroka oferta (49 proc.) oraz dostępność produktów, których nie ma w Polsce (47 proc.)[6]. Najczęstszy wybór to sklepy w Chinach, które słyną ze znacznie tańszych, a także często niespotykanych na naszym rynku produktów. Popularne są także platformy niemieckie, brytyjskie i amerykańskie, gdzie niejednokrotnie można wyszukać markowe produkty elektroniczne w atrakcyjnej cenie.

Unikalny prezent, ekspresowe tempo doręczenia

W tym roku obciążenie dla firm kurierskich w okresie przedświątecznym szykuje się większe niż w poprzednich latach. Aby mieć pewność, że prezent dotrze na czas, warto planując świąteczne zakupy, wybrać sklep współpracujący z partnerem oferującym ekspresowe usługi kurierskie – mówi Tomasz Buraś, Dyrektor Zarządzający DHL Express PolandTakie przesyłki na terenie Unii Europejskiej, DHL Express dostarcza nawet następnego dnia roboczego. Planując zakupy np. z Chin, należy założyć doręczenie po 2-3 dniach.

Same sklepy e-commerce również podkreślają ogromne znaczenie sprawnej dostawy przesyłek. Z danych DHL Express[7] wynika, że niemal połowa uważa ją za klucz do udanego sezonu świątecznych zakupów e-commerce.

50 lat DHL

W 2019 roku DHL świętuje 50. rocznicę założenia firmy przez trzech przedsiębiorców w San Francisco w 1969 roku. DHL rozpoczął swoją działalność jako podmiot zmieniający tradycyjny przemysł dostawczy omijając biurokrację dzięki nowatorskiej usłudze dostarczania dokumentów drogą lotniczą w nocy. Od tego czasu DHL rozwinął się w rozległą na całym świecie rodzinę firm DHL zatrudniających około 380 000 pracowników w ponad 220 krajach i terytoriach, która obejmuje całe spektrum usług logistycznych i łańcucha dostaw. DHL koncentruje się na kliencie i kulturze „can-do”. Zaowocowało to pięcioma dekadami innowacji: od DHL 1000, jednego z pierwszych na świecie komputerów do przetwarzania tekstu, po wykorzystanie specjalnie skonstruowanego StreetScooter tj. przyjaznego dla środowiska pojazdu dostawczego napędzanego napędem elektrycznym. DHL podjęło zobowiązanie Mission 2050, które zakłada osiągnięcie zerowej emisji w całej grupie do 2050 r., jest nieustannie pionierem w branży logistycznej.

DHL – Globalna firma logistyczna

DHL jest czołową globalną marką w branży logistycznej. Dywizje należące do grupy DHL oferują szerokie portfolio usług logistycznych, począwszy od krajowej i międzynarodowej dostawy paczek, międzynarodowych przesyłek ekspresowych: lądowych, lotniczych i morskich, po zarządzanie łańcuchem dostaw przemysłowych. DHL zatrudnia ponad 380 000 pracowników. Działa w ponad 220 krajach i regionach na całym świecie, bezpiecznie i rzetelnie łącząc ludzi oraz firmy, umożliwiając globalny przepływ handlu. Wyspecjalizowane rozwiązania dla rozwijających się rynków i branż (w tym handlu elektronicznego, technologii, nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej, energii, motoryzacji i handlu detalicznego), odpowiedzialność korporacyjna i dominacja na rynkach rozwijających się, czynią DHL globalną firmą logistyczną.

[1] Deloitte, Świąteczne wydatki Polaków. Rozrzutność czy rozsądek?, 2018

[2] Gemius, E-commerce w Polsce, 2019

[3] DHL, Holiday Shipping Survey, 2019

[4] Deloitte, Świąteczne wydatki Polaków. Rozrzutność czy rozsądek?, 2018

[5] Gemius, E-commerce w Polsce, 2019

[6] Autopay Research, Jak kupujemy w zagranicznych sklepach, 2019

[7] DHL, Holiday Shipping Survey, 2019









PLACES WORTH YOUR TIME