Urząd Miasta Krakowa oraz operatorzy e-hulajnóg: nowe ustalenia i deklaracje

0

16 października b.r. przedstawiciele Urzędu Miasta Krakowa oraz operatorzy elektrycznych hulajnóg spotkali się, aby przedyskutować obecną sytuację sektora hulajnóg w Krakowie i wspólnie wypracować rozwiązania, biorąc pod uwagę postulaty każdej ze stron, w tym mieszkańców stolicy Małopolski.

Współpraca z samorządami oraz dbanie o porządek w miastach, w których obecny jest Bird, to nie tylko misja widniejąca na www, czy też w aplikacji, ale również realne działania. Przykładem tego było m.in. uczestnictwo w okrągłym stole zorganizowanym przez Zarząd Transportu Publicznego, wspólnie z Zarządem Dróg Miasta Krakowa oraz Wydziałem Miejskiej Inżynierii Ruchu.

“Chcemy harmonijnie wpisywać się w miasta, w których oferujemy hulajnogi Bird. Od samego początku naszej obecności w Krakowie rozmawiamy z władzami miasta i chętnie inwestujemy w dalszy rozwój. Należy podkreślić, że hulajnogi elektryczne przynoszą miastom ogromne korzyści i ważne jest, aby były rozwiązaniem, które daje ludziom wybór środka transportu. Celem spotkania była wymiana spostrzeżeń i wspólne zastanowienie się, jakie rozwiązania powinny zostać wdrożone. Podjęte decyzje z pewnością będą miały pozytywny wpływ na rynek e-hulajnóg w Krakowie.” – podkreśla Mathieu Deloly, General Manager Bird w Polsce.

Wszyscy obecni na spotkaniu jednogłośnie byli za wprowadzeniem nowego systemu operacyjnego e-hulajnóg w Krakowie. Od tego momentu operatorzy zintensyfikują działania dotyczące zaparkowanych hulajnóg, aby uniknąć sytuacji, w których pojazdy blokują komuś przejście lub są przewrócone. Dodatkowo podczas okrągłego stołu zapadła decyzja, iż Park Kulturowy zostanie wyjęty z obszaru prowadzenia usług wynajmu elektrycznych hulajnóg.

“Chcielibyśmy podkreślić, że nasze działania już wcześniej miały na celu utrzymanie porządku na ulicach miast, w których jesteśmy. Od samego początku naszej obecności w Krakowie staraliśmy się spełniać wszystkie ograniczenia obowiązujące w Parku Kulturowym, czyli na Rynku Głównym i na pobliskich ulicach.” – dodaje Jakub Michałowski, Public Policy Manager Bird.

Aplikacja Bird inteligentnie oszacowuje zapotrzebowanie na hulajnogi, dodając kolejne do floty tylko wtedy, gdy odpowiedni popyt. W ten sposób elektryczne środki transportu są cały czas w użytku. W miastach, w których oferowane są hulajnogi Bird, w tym Krakowie, firma zatrudnia lokalne zespoły, odpowiedzialne za utrzymanie porządku i dopilnowanie, aby pojazdy elektryczne były prawidłowo użytkowane i bezpiecznie zaparkowane. Warto podkreślić, że operator również wymaga wykonania zdjęcia w momencie zakończenia przejazdu i weryfikuje, czy hulajnoga nie jest pozostawiona w sposób, który może utrudnić poruszanie się innym osobom.

Aby jednak każda ze stron była zaangażowana w utrzymywanie porządku na ulicach Krakowa, operatorzy, jak i Gmina apelują do mieszkańców, aby niepoprawnie ustawione pojazdy, czy też uszkodzone, zgłaszali najpierw do operatorów, następnie do służb miejskich.

Jak skorzystać z przejazdów:

  • Pobierz aplikację Bird na swój smartfon i załóż konto.
  • Otwórz aplikację i znajdź dostępną hulajnogę niedaleko twojej lokalizacji.
  • Zeskanuj kod QR z hulajnogi aby rozpocząć przejazd – odblokowanie hulajnogi kosztuje 3 zł + 50 groszy za każdą minutę.
  • Ciesz się jazdą, dbając o przestrzeganie zasad ruchu drogowego.
  • Kiedy dotrzesz do celu, zostaw hulajnogę w bezpiecznym miejscu (nie blokując chodników ani innych przestrzeni publicznych) i zakończ podróż w aplikacji.
  • W celu uzyskania pomocy technicznej należy skontaktować się przez aplikację lub wysłać wiadomość e-mail na adres pomoc@bird.com

 









PLACES WORTH YOUR TIME