Out of a Passion for the Hotel Trade

0

My passion for the hospitality industry started during my university years. Although I studied finance, I worked in various hotels. What I loved most about it was the contact with people…

We talked about his passion for the hotel business with Stephen Hadley, the regional director of the AccorHotels group in Kraków.

• Finance students mostly plan their careers in banks or other financial institutions. You, however, became involved in the hotel industry. How did this happen?

• As I have already said, I discovered this business during my studies – I worked in various hotels at weekends and during the holidays. What I liked most about it was the close contact with people. I really like this way of working, so I decided that this was what I was going to do. Over time, work has become my passion.

Passion?

• Yes. If someone likes working with people, for example interacting with guests, then work in the hotel industry can become their passion. I like it very much indeed and that is why I always do my best in order to make the hotels I manage a home away from home for our guests.

And does it work?

• Perhaps you should ask our guests rather than me! For us if a guest returns it is a signal of customer satisfaction, and I must admit that most do indeed return for another stay.

• Why do you think this might be?

• Our priority is to make the guests feel at ease, and to do this on many levels. We try to locate our hotels as close as possible to the destinations of our guests, to suit their economic needs, and to meet even the most demanding aesthetic requirements. Therefore, we have as many as seven different hotels in Kraków: 2 ibis budget and 2 ibis – for those who expect high quality services at a good price – and two four-star Novotels, the Kraków Centrum and the City West, as well as the most recent addition to our group in Kraków, the Mercure Krakow Old Town.

It has to be admitted that your hotels are attracting attention…

• The decoration of our hotels is very important to us. First of all, we strive to make a positive impact on the well-being of those who stay there, to make them comfortable and elegant. But what distinguishes us from others is the attitude of the staff to our guests. We attach great importance to helping our guests feel at home. That is the result of the passion that accompanies our work.

For more information on the hotels of Accor Group, please visit:

www.accorhotels.com/Kraków

Z pasji do hotelarstwa

Moja pasja hotelarska rozpoczęła się jeszcze w trakcie studiów. Choć studiowałem finanse, pracowałem w różnych hotelach. Tym, co najbardziej mi się tam podobało, był kontakt z ludźmi…

O oryginalnej pasji do hotelarstwa rozmawialiśmy z dyrektorem regionalnym grupy AccorHotels w Krakowie – Stephenem Hadley’em.

• Panie Dyrektorze, studenci finansów najczęściej planują swoje kariery w bankach, czy innych instytucjach finansowych. Pan jednak związał się z branżą hotelarską. Dlaczego?

Tak jak wspomniałem, tę branżę dobrze poznałem już w trakcie studiów – w weekendy oraz w wakacje pracowałem w różnych hotelach. Tym, co najbardziej mi się tam podobało, był kontakt z ludźmi. Bardzo lubię z nimi pracować, dlatego zdecydowałem, że właśnie tym się zajmę. Z czasem praca stała się moją pasją.

• Pasją?

• Tak. Jeśli ktoś lubi pracować z ludźmi, wchodzić w interakcje z Gośćmi, to praca w hotelarstwie może stać się jego pasją. Ja bardzo to lubię, dlatego od zawsze staram się, aby hotele, którymi zarządzam były dla naszych Gości drugim domem.

• I to się udaje?

• Trzeba by o to zapytać naszych Gości. Dla nas sygnałem zadowolenia Klienta jest jego powrót, a muszę przyznać, że większość z Nich do nas wraca.

• Jak Pan myśli, dlaczego?

• Naszym priorytetem jest jak najlepsze samopoczucie Gości, i to na wielu płaszczyznach. Staramy się, aby nasze obiekty znajdowały się jak najbliżej celu podróży naszych Klientów, odpowiadały ich możliwościom ekonomicznym, a także spełniały nawet najbardziej wygórowane wymogi estetyczne, dlatego w samym Krakowie mamy aż 7 różnych hoteli: 2 ibis budget i 2 ibis – dla osób, które poszukują wysokiej jakości usług w dobrej cenie oraz 2 czterogwiazdkowe Novotele: Kraków Centrum oraz City West, jak również najnowszy hotel naszej grupy w Krakowie – Mercure Kraków Stare Miasto.

• Trzeba przyznać, że Państwa hotele przyciągają uwagę…

• Wystrój naszych hoteli jest dla nas bardzo ważny. Przede wszystkim staramy się, aby wpływał pozytywnie na samopoczucie osób, które w nich przebywają – był komfortowy i elegancki. Ale to, co odróżnia nas od innych, to relacja personelu do naszych Gości. Przykładamy ogromną wagę do tego, aby pracownicy pomagali naszym Gościom czuć się u nas, jak we własnym domu. To właśnie jest efekt pasji, która towarzyszy naszej pracy.

Więcej informacji na temat hoteli grupy Accor znajdą Państwo na stronie:

www.accorhotels.com/Kraków









PLACES WORTH YOUR TIME