Z czternastowiecznej Bazyliki na przystanek – niezwykła kampania AMS we współpracy z Muzeum Narodowym w Krakowie

0

Od 14 lutego br. w Muzeum Narodowym w Krakowie można będzie oglądać wystawę polskich witraży średniowiecznych pt. „Cud światła. Witraże średniowieczne w Polsce”. Towarzyszy jej niezwykła kampania promocyjna na nośnikach AMS w Krakowie i Warszawie.

Szyby w przystankach autobusowych promujących wystawę przypominają czternastowieczny witraż znany
z Bazyliki Mariackiej w Krakowie. Całe przystanki AMS zostały dedykowane wyłącznie temu projektowi, tworząc spójną i zwracającą uwagę pasażerów i przechodniów całość. Niezwykłe wiaty przystankowe można zobaczyć w Warszawie na Krakowskim Przedmieściu (przystanek Hotel Bristol 02) i w Krakowie na przystanku przed Muzeum Narodowym. Wystawa promowana jest również na krakowskim nośniku Dynamic Backlight oraz na nośnikach Premium Citylight w całej Polsce.

„Witraże żyją tylko wtedy, gdy przenika je światło” – pisze o wystawie jej kuratorka dr Dobrosława Horzela.
– Stąd pomysł, by kolejny raz wyjść z projektem w przestrzeń polskich miast i ze średniowiecznego kościoła przenieść motyw witrażu na współczesną ulicę – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS.
– To kolejny niezwykły projekt przygotowany we współpracy z Muzeum Narodowym w Krakowie. Cieszymy się, że te wspólne przedsięwzięcia spotykają się z pozytywnym odbiorem mieszkańców – dodaje.

Poprzednie projekty AMS i Muzeum Narodowego w Krakowie to m.in. „Przystanek Wyspiański”, prezentujący dzieła Stanisława Wyspiańskiego oraz „Przystanek Wajda”, nawiązujący do twórczości filmowej Andrzeja Wajdy.

„Cud światła. Witraże średniowieczne w Polsce” to wyjątkowe przedsięwzięcie, dzięki któremu będzie można zobaczyć witraże z polskich kolekcji muzealnych i prywatnych oraz z kościołów i klasztorów. Ponadto wystawiane będą dzieła malarstwa tablicowego, hafty, złotnictwo, dokumenty, rysunki i projekty przeszkleń. Wiele z tych eksponatów nigdy dotąd nie była prezentowana publiczności. Niektóre z nich w ostatnich latach poddano badaniom i pieczołowitej konserwacji na Wydziale Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki ASP
w Krakowie – jak choćby wykonane około 1200 roku witraże z dawnej kolekcji Zamoyskich w Adampolu.

Wystawa będzie dostępna dla zwiedzających od 14 lutego do 26 lipca br.

***

AMS jest liderem reklamy Out-of-Home (OOH) w Polsce, zdobywcą licznych nagród. Działa w obszarze klasycznego i cyfrowego OOH. Od września 2002 r. należy do Grupy Agora. Klientom oferuje skuteczne kampanie z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi na blisko 23 tys. powierzchni reklamowych, dysponując, jako jedyna firma, systemami nośników z każdego segmentu rynku.

AMS jest liderem w segmencie mebli miejskich – na podstawie kontraktów z największymi gminami w Polsce wyposażył w nie ponad
30 największych polskich miast. Zrealizował pionierskie na polskim rynku inwestycje w zrewitalizowanych obszarach Szczecina, Warszawy i Wrocławia. Spółka jest wyłącznym operatorem wiat przystankowych w Warszawie i Krakowie.

AMS znany jest z działań społecznych, m.in. na rzecz integracji osób z niepełnosprawnościami. W 2013 roku spółka powołała do życia Fundację „Akademia Integracji”. W ramach działań na rzecz środowiska i społeczeństwa prowadzi programy – Galeria Plakatu AMS i AMS dla miast.









PLACES WORTH YOUR TIME